14 Ağustos 2012 Salı

BAMYA KIZARTMASI

Bamya Kızartması Tarifi
Bamya Kızartması Nasıl Yapılır
Bamya Tempura Tarifi
Bamya Tempura Nasıl Yapılır

Malzemeler:
  • 500 gram taze büyük boy bamya 
  • 1 kahve fincanı süt 
  • 1 kahve fincanı yoğurt 
  • 2 yemek kaşığı sirke 
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 su bardağı mısır unu
  • Kızartmak için zeytinyağı 
Yapılışı:
  • Bamyalar yıkanıp, limonlu suda bekletildikten sonra iyice kurulanır.
  • Bamyaların uç kısımları bıçakla külah gibi kesilip, temizlenir.
  • Bamyalar beş dakika kadar haşlanıp, çıkartıldıktan sonra kuruması beklenir.
  • Başka bir kabın içinde soğuk süt, yoğurt, sirke, tuz ve mısır unu çatal ile çırpılır.
  • Bamyalar bu sosa batırıldıktan sonra kızdırılmış zeytinyağına üçer dörder tane atılıp yağ soğumadan kızartılır.
  • Kızartılan bamyalar, kağıt havlu üzerine alınır.

4 yorum:

  1. Bamyayı hiç böyle düşünmemiştim..Çok leziz duruyorlar..sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Bende kızartmak için yarım kilo bamya almıştım. Kayınvalidem iyilik olsun diye bir güzel yıkamış ayıklamış buzdolabı poşedine koyup dipfrize atmış. Tabi bir şey diyemedim..Benim bamya kızartması da başka baharlara kaldı anlayacağım...

    YanıtlaSil
  3. ilk kez Amerika'da yemiştim kızartmasını. Belki de beğendiğim tek Amerikan lezzeti olmuştu ilk gidişte. Nefistir, ellerin dert görmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım.Böylesini ilk defa denedim,ben de tadını beğendim.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...