1 Ağustos 2012 Çarşamba

BEŞ PARMAK ÇÖREĞİ






     Mayalı çörekler iki katı kadar kabardıklarından daha bereketli oluyor ve uzun süre bayatlamıyorlar. Kalabalık misafirim olduğunda, genellikle bir çeşit de mayalı tariflerden yapıyorum.Bu çörekleri de, en son akraba günüm için yapmıştım.Kurabiyeleri, çörekleri hatta yaprak sarmaları bile aynı boyda yapmak gibi bir takıntım olduğundan; yapıyorum, bozuyorum, hiç hamur artmayıncaya kadar denk getirmeye uğraşıyorum.Yaklaşık aynı boylarda yaptığımda benim içim rahatlıyor ama bu defa da aynı ölçüdeki çörekleri, kurabiyeleri pastahaneden aldığım şüphesine kapılıyor bazı misafirlerim.Aslında börek, çörek yapmak değil onları aynı boya denk getirmeye çalışmak beni yoruyor  :)
Malzemeler:
  • 4 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı süt 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker 
  • 20 gram taze yaş maya 
  • 1 çay bardağı su 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 adet yumurta 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2 tatlı kaşığı tuz 
İç Malzemesi:
  • 500 gram beyaz peynir 
  • Yarım demet maydanoz 
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber 
  • 1 tatlı kaşığı nane
Üzerine:
  • 2 adet yumurtanın sarısı 
  • Susam
Yapılışı:
  • Un, geniş ve çukur bir kabın içine elenir.
  • Unun ortası havuz gibi açılır.
  • Parmağımızın dayanacağı sıcaklıkta ki şekerli süt, açtığımız havuza konulup, maya elimizle ufalanır.
  • Malzemelerin hepsi eklenip, iyice özleşene kadar en az beş dakika yoğurulur.
  • Üstü mutfak havlusu ile kapatılıp, bir saat kadar mayalanması beklenir.
  • Mayalanan hamurdan cevizden az büyük parçalar kopartılıp, elimizle yassılaştırılır.
  • Bıçakla yarıya kadar dört çizgi kesilip, beş parmak şekline getirilir.
  • Kesilmeyen kısıma peynirli iç malzemesi konulup, kesikler üste gelecek şekilde rulo yapılıp, sarılır.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine, aralıklı olarak dizilir.
  • Yumurta sarıları çırpılarak, sadece üstte kalan parmak şeklinde ki parçalara  fırça ile sürülür.
  • Susam serpilip, yarım saat daha mayalanması için bekletilir.
  • Önceden ısıtılmış,180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok şık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok farklı yapım şekli hiç böyle denememiştim

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler.Beğenmenize sevindim.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık Nergis'cim poğaçaları denedim çok beğendik bugün blogumda paylaştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de eline sağlık Kekiğim,afiyet olsun.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...