17 Aralık 2012 Pazartesi

MELKİ ( ÇINTAR ) KIZARTMASI

Melki kızartması tarifi
Çıntar nasıl kızartılır
Kanlıca mantarı kızartması tarifi
     Yağmur sonrası nihayet mantarların dönemi başladı :) Aslında bir kaç defa aldım, kızartmasını, kavurmasını yaptım ama o kadar özlemişiz ki, her seferinde yedikten sonra fotoğrafını çekmediğim aklıma geldi.Pazarlarda küfeler içinde satılan mantarlardan yapılan kızartma, kavurma eskiden beri çok sevdiğim yemeklerden biriydi.Uzun yıllar buralardan uzaklarda yaşayınca bu lezzetlerden biraz ayrı kaldım.Gerçi, her melki mevsiminde anneciğim koli ile gönderirdi ama dökme suyla değirmen dönmüyor hemen bitiverirdi, çoğu zaman da parçalanmış olarak ulaşırdı elimize.Kuzey Ege'de Melki, İzmir'de Çıntar, bazı bölgelerde de Kanlıca Mantarı diye bilinen bu turuncu renkli mantarın seveni çok ama eskisi kadar bol rastlanmıyor maalesef.Annem genelde kavurmasını yapardı, ben kızartmasını da çok seviyorum.Kızartma için genelde küçük melkileri seçip, parçalamadan tek parça olarak kızartıyorum.Üçe, dörde bölerek de kızartılabilir ama tek parça olunca daha güzel göründüklerini düşünüyorum.İster kızartıp çıtır çıtır meze gibi, isterseniz yanında sarımsaklı yoğurt ile yemek olarak tüketebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 1 kilogram melki (çıntar) 
  • 1 su bardağı un 
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • Kızartmak için zeytinyağı 
Yapılışı: 
  • Melkilerin büyük olanlarının sapları kesilir.
  • Parçalamadan yıkanıp, kurulanır.
  • Sapları kopardığınız orta kısımların dokusuna bakılıp, gerekirse bıçakla çıkartılıp temizlenir.
  • Büyük olanlar iki, üç parçaya bölünüp, küçükler olduğu gibi kullanılır.
  • Tuz eklenmiş un ile her tarafları unlanıp, fazla unları silkelenir.
  • Bol zeytinyağı kızdırılmış derin bir tencerede kızartılıp, kağıt havlu üzerine alınır.
  • İstenirse yanında sarımsaklı yoğurt ile sıcak servis edilir.

14 yorum:

  1. Allah korusun bunlar zehirli olmuyor mu? Nasil guvenip.alabiliyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu bölgede yıllardır toplanan,yenilen bir mantar türü.Bu güne kadar hiç zehirlenen duymadım.

      Sil
  2. oyyyy.. bayılırım:) biz melki deriz ve kuzinenin üzerinde ızgarasına bayılırım gerçi her halini severim ya:) ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her haline bayılanlardanım.Eskiden bulabildikçe yiyorduk ama şimdi burada her pazarda satılıyor olması çok sevindirici.Ankara'da bilinmiyor ve bulunmuyordu :)İsviçre'de bulabiliyor musunuz ?

      Sil
  3. Afiyet olsun Nergis'cim. ellerine sağlık. Ben halen yapamadım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel'ciğim.Ben de yılların özlemi ile nerede ise her gün yapıp yiyecek durumdayım :)

      Sil
  4. bu hafta pazara da çıkmadım ben. 1 hafta sonu çıntarsız geçti...haftaya açıkları kapatmak lazım =) ellerin dert görmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de ellerin dert görmesin ki,mantar kardeşliği sürsün,yeni yeni mantar tariflerinde buluşalım.Açığı kapatmak için her gün bir öğün yemen lazım,bünye alışık olunca ara vermek sıkıntı yaratmıştır :)

      Sil
  5. Ellerine sağlık. Melkiler komşuda pişti bize de düştü :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle değil,sizde de pişti,bize de düştü :)

      Sil
  6. Nergiz'cim eline sağlık,afiyet olsun canım :) Bensiz pazar turu olur mu hiç bi dahaki sefere ben de isterim pazar turu :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de sende olmalıydın Nurdan'cığım.Çıntar zamanı geçerse enginar,bakla,börülce turlarına beraber çıkarız,pazar olsun da :)Sevgiler.

      Sil
  7. Yumurtaya sonra una bulayıp kızartsak olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii, neden olmasın ama biz sadece una bulayarak yapıyoruz bu haliyle daha çıtır çıtır oluyor.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...