10 Ocak 2013 Perşembe

KESTANELİ TRUFF

Truff tarifi
Kestaneli truff tarifi
Kestaneli truff nasıl yapılır
     Kestaneli truffu, kestane tadı daha baskın olsun diye sadece kestane, çikolata ve kremayı karıştırarak yaptım. Evde kalan kek parçalarını, istediğiniz kuru yemişleri ve hatta likör de ekleyebilirsiniz.Yapıp hazırladıktan sonra ister bayramlarda ikramlık olarak, isterseniz benim gibi sadece kahve keyfinize eşlik etsin diye kendiniz için yapabilirsiniz. Kestanelerin kabukları çıkartılınca, miktarının azalacağını düşünerek altı yüz gram kestane  kullandım. Aslında malzeme miktarını damak zevkinize göre ve yuvarlanıp şekil verilecek kıvamı alana kadar değiştirebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 500 gram kestane (temizlenmiş) 
  • 200 ml süt kreması 
  • 160 gram (80 gramlık 2 adet) bitter çikolata 
  • 2-3 yemek kaşığı kakao 
Yapılışı:
  • Kestaneler yıkanıp, kolay soyulmaları için kaynar su dolu bir kabın içinde yarım saat kadar bekletilir.
  • Suyu süzüldükten sonra kabukları bıçak ile soyulur.
  • Kahverengi iç kabuklarının da kolay soyulması için, biraz daha kaynar su da bekletilip, temizlenir.
  • Kestaneler robotta parçalanarak çukur bir kaba alınır.
  • Krema sos kabına boşaltılıp, kısık ateşte kaynatmadan ısıtılır.
  • Parçalanan çikolata da kremaya eklenip, tamamen eriyene kadar karıştırılır.
  • Kestane püresi de eklenip, hepsi birlikte karıştırılarak buzdolabına konulup, dondurulur.
  • Donduktan sonra birer tatlı kaşığı ile alınan parçalar elde yuvarlanarak her tarafı kakaoya bulanır.
  • Buzdolabına tekrar konulup, servis edilir.

28 yorum:

  1. Bekle beni kahveye geliyorum. Kestaneyi çok severim ne kadar pratik ve lezzetli bir tarif. Ellerine sağlık Nergis'cim.

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş canım.sunumda harika.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. RESİM KOMBİNİ ÇOK GÜZEL AFİYET OLSUN:)

    YanıtlaSil
  4. truffunuzun lezeeti eminim çok güzel olmuştur ama şu türk kahvesi kadar mükemmel bir keyif daha yoktur herhalde ellerinize sağlık köpüklü köpüklü=) bende bloguma beklerim saygılar
    http://gizemselmutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Gizem can,bence de bir kahve bir keyif hele yanında truff,lokum olursa...

      Sil
  5. truff miis miiis...
    eminim kestaneliside çok güzel olmuştur...
    canım ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,truff yapmak hem kolay,hem de lezzetli.Kestanelisi de ayrı bir lezzet oldu.Sevgiler.

      Sil
  6. Elerine sağlık harika olmuş..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  8. Hiç truf yapmadım daha Nergis ablacım ama bunu mutlaka deneyeceğim, ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sibel'ciğim.Bence de kestane zamanı geçmeden denemelisin :)

      Sil
  9. Bayıldım, hiç kestaneli denememiştim.Muhakkak yapacağım ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkramlık veya kahve yanına her türü güzel oluyor,kestanelisi de ayrı bir lezzet...

      Sil
  10. Kestaneyi sevmem ama misafirlerim için mutlaka denemek isterim. Özellikle sizi tanıdıktan sonra.İnşallah yine bir araya gelir daha çok sohbet etme imkanı bulabiliriz. Görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tanıştığımıza çok sevindim,bu buluşmaların en güzel tarafı da yeni dostlar edinmek zaten.En kısa zamanda görüşmek üzere,sevgiler.

      Sil
  11. ben o tepsiyi komple alsam ?? hem kestaneli, hem truff, hem kahve daha ne olsun? ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Daha ne olsun,bir de dostlarla birlikte olsun :)

      Sil
  12. ben hem tepsiyi hem senin sohbetini istiyorum! =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül ne kahve ister,ne kahvehane,
      Gönül sohbet ister kahve bahane...

      Sil
  13. Bloğunuz resimleirbirinden güzel ellerinize sağlık çok beğendimriniz hepsi b

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim,ziyaretinize ve beğenmenize çok sevindim.Her zaman beklerim,sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Nergisçim,kestane bitmeden bu denenir,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Ihlamurcum,senin güzel fincanlarınla kahve yanına güzel olur.Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...