2 Ocak 2013 Çarşamba

YENİ YIL PASTASI

Yeni yıl pastası tarifi
Kardan adam pastası nasıl yapılır
Hindistan cevizli pasta tarifi
     Geçtiğimiz yıllarda yeni yılın ilk gününe genellikle karlar altında uyanırdık.Gerçi Ankara'ya da eskisi kadar çok kar yağmıyor artık, yağsa da biz orada olmayınca, kar kış görmeyince eskidendi çoook eskiden deyip mutlu oluyorum :) Karlı, buzlu günlerimizin anısına; yeni yıl pastasını ve yeni yıl kurabiyelerini karlı ve kardan adamlı yaptım.Ben pastanın biraz yüksek bir pasta olmasını istediğim için, küçük bir kalıpta pişirdim.Üç kata ayırıp, aralarına hindistan cevizli krem şanti koydum.Üzerini şeker hamurundan yaptığım kardan adam ve kardan kadınla süsledim :)
Dilerim; yeni yıl da herkesin hayatı kardan kıştan uzak, çiçekli bahar günleri gibi olsun.
Malzemeler:
  • 4 adet yumurta 
  • 3 kahve fincanı toz şeker 
  • 1 çay bardağı süt 
  • 2 yemek kaşığı buğday nişastası 
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi 
  • 3 kahve fincanı un 
  • 1 paket kabartma tozu 
Islatmak için:
  • 1 su bardağı süt 
  • 1 yemek kaşığı toz şeker 
Üzerine:
  • 2 poşet krem şanti 
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı hindistan cevizi 
Yapılışı:
  • Krem şanti süt ile çırpılıp, buzdolabında bekletilir.
  • Yumurtalar ve şeker beyazlaşana kadar mikserle çırpılır.
  • Diğer malzemelerde eklenerek bir kez daha mikserle karıştırılır.
  • Çok az yağlanıp, unlanmış 20 cm çapında yuvarlak kalıba dökülür.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 50 dakika kadar kontrol edilerek pişirilir.
  • Kek soğuduktan sonra üç kat olacak şekilde kesilir.
  • Her kat şekerli süt ile ıslatılır.
  • Pastanın yanlarını ve üstünü de kaplayacak şekilde, her kata krem şanti paylaştırılır.
  • Pastanın üstüne ve yanlarına hindistan cevizi serpilir.
  • Şeker hamurundan yapılmış figürler yerleştirilir.

12 yorum:

  1. çekiliş yapıyorum beklerim :)=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetin için teşekkür ederim Şirine ama prensip olarak çekilişlere katılmıyorum :(
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. SÜPER BIR PASTA OLMUŞ ELLERİNE SAGLIK.BLOGUNU ÇOK BEYENDIM BANADA BEKLERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,bloğuna tabii gelirim.Sevgiler.

      Sil
  3. Süper görünüyor. Tam yılbaşı pastası olmuş. Size sağlıklı, mutlu bir yeni yıl diliyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim İlhan Bey,kurabiyelerim kardan adamlı olunca kar konseptinden ayrılmayayım diye düşündüm :)
      Size de mutlu,umutlu yıllar.

      Sil
  4. Nergis'cim gördüğüm en güzel yeni yıl pastalarından desem yalan söylemiş olmam. Çok beğendim çoook. 2013'de her günün çok güzel geçsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Kekiğim,beğenmene sevindim.Yeni yılda mutlu günlerde görüşmek dileği ile,sevgiler...

      Sil
  5. Merhaba...yeni yil bu pasta gibi bembeyaz, bereket ve huzur icinde gecsin...sevgilerimle

    zehra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileklerine tüm kalbimle katılıyorum Eya.Yeni yıl tüm dünya için barış,bereket ve huzur getirsin,sevgiler...

      Sil
  6. Çok güzel bir blog yapmışsınız! Tebrikler, mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,size de mutlu yıllar,sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...