7 Eylül 2013 Cumartesi

REYHAN REÇELİ

Reyhan reçeli tarifi
Reyhan reçeli nasıl yapılır
Çiçek reçeli tarifi

     Son günlerde bütün bloglarda ve bizim evde de kış hazırlıkları devam ederken, aslında kurutmak için aldığım reyhanlardan reçel yapmak aklıma geldi.Hemen internette arattım ama bu güne kadar sanıyorum hiç deneyen olmamış, reyhan reçeli ile ilgili hiç bir yayın bulamayınca, ben de gül reçeli yapar gibi yaptım.Biz reyhan kokusunu sevdiğimiz için mi bilmem, gerçekten çok güzel kokulu bir reçel oldu.Ben denemek için az miktarda yapmıştım ama evde ki ilgiden sonra bir kaç demet reyhandan yapmam gerekecek sanıyorum.
Malzemeler:
  • 1 adet irice demet mor yapraklı reyhan 
  • 2 su bardağı tozşeker 
  • 1,5 su bardağı su                                                                                          
  • 1 adet limonun suyu 
Yapılışı:
  • Reyhan demetinden yapraklar kopartılıp fazla zedelemeden yıkanıp, süzülür.
  • Yaprakların çoğuna biraz şeker ve çok az limon suyu eklenerek ezilip, bekletilir.
  • Tencereye su ve şeker konulup kıvamı koyulaşıncaya kadar kaynatılır.
  • Bütün ve parçalanmış yapraklarda eklenip, kısık ateşte 10 dakika daha kaynatılır.
  • Üzerinde oluşan köpükler alınır.
  • Ocaktan indirmeye yakın eklenen limon suyu ile bir iki taşım daha kaynatılır.
  • Sıcakken kavanoza konulup, kapağı kapatılıp, ters çevrilir.

12 yorum:

  1. Hoooop Vasfiye Teyze gibi uçtum geldim. Aman ne güzel bir reçel bu aklınla yaşayasın. Babaannemden kalan genetik bir mirasla ben reyhana aşığım. Umarım fırsat bulur denerim. Halen soslarla boğuşuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldin Sibel'ciğim :) Güzel oldu gerçekten,senin de seveceğini düşünüyorum.Sevgiler.

      Sil
  2. Reçelde son nokta yok galiba. Aci biber reçeli de olduktan sonra reyhan reçelini açıkcası yadırgamadım. Renk uyumu süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler İlhan bey.Gerçekten hiç olmaz denilen şeylerin reçeli olurken,reyhan reçeli neden olmasın diye düşündüm :)

      Sil
  3. Degisik bir tad olmustur eminim. Elaine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acılı domates reçelinden sonra bence bu reçeli de denemelisin,değişik reçellerden biri de bu oldu.Sevgiler.

      Sil
  4. Daha şerbet deneyecektim,dolapta bir iri demet reyhan bekliyor :)Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence iri bir demet daha reyhan alın Keriman hanım :) Şerbeti zaten güzel de,eminim reçelini de beğenirsiniz.Sevgiler.

      Sil
  5. Olur mu olur vallahi:) Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Serap'cığım,oldu mu oldu vallahi :) Sevgilerimle...

      Sil
  6. muhteşem reyhan reçeli
    açıkçası reyhanı salatada sevmem ama reçeline bittim.
    tek kötü tarafı çok az çıkıyor :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demetler belli bir standartta değil maalesef bazen bir demet diye satılan beş altı saptan oluşuyor. Ben de ilk yaptığımda nasıl bir şey çıkacağını bilemediğimden çok az denemiştim ama değişik kokulu güzel bir reçel olunca biraz daha fazla demetten yapıyorum.Beğendiğinize sevindim, size de afiyet olsun.Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...