1 Kasım 2013 Cuma

HAYIT ÇİÇEĞİ REÇELİ

Hayıt çiçeği reçeli tarifi
Hayıt çiçeğinden reçel nasıl yapılır
Çiçek reçeli tarifi
     Yazın hafta sonu gezmelerimizin birinde Karaburun'a giderken kahvaltı ettiğimiz Taş Kahve'de mürver çiçeğinden, akasya çiçeğinden yapılan reçelleri görünce, yol boyunca gördüğümüz hayıt çiçeklerinden de reçel yapılabilir mi diye düşünerek bir demet hayıt çiçeği topladım.Eşim ve abisi çocukluklarının geçtiği yerlerde ki kokuları, meyveleri sürekli hatırlar ve birbirlerine hatırlatırlar, biz de o günlerin özlemi diye güler geçerdik ama benim çocukluğum da hiç tahmin etmediğim bir kokuda karşıma çıktı :) Hayıt çiçeklerinin kokusu hafızama o kadar yer etmiş ki, belki de uzun yıllardır o kokuları duymadığımdan yediğim bir kaşık reçelde çocukluk günlerime döndüm. Annem ve teyzemlerle ova tarlaya giderken yol boyu çiçek açmış hayıtların kokusunu, çocukluk günlerinin ferahlığını adeta içimde hissettim.Yaz ayları boyunca Ege ve Akdeniz bölgelerinde nerede ise her yol kenarında bulabileceğiniz hayıtlar, şimdilerde azaldı ama yaz gelip o kokular her yeri sarınca bir kaç demet toplayıp reçelini deneyin derim, yediğiniz bir kaşık reçel belki sizi de benim gibi çocukluğunuzun tozlu patika yollarına götürür :)
Malzemeler:
  • 2 su bardağı ayıklanmış  hayıt çiçeği 
  • 4 su bardağı su 
  • 5 su bardağı toz şeker 
  • 1 adet limonun suyu veya birkaç parça limon tuzu

Yapılışı:
  • Hayıt çiçekleri dallarından ve yapraklarından ayrılır.
  • Çiçekler soğuk suyun içinde bekletilip, bir kaç kere suyu yenilenerek süzülür.
  • Tencereye su ve şeker konulup, şeker eriyene kadar orta ateşte kaynatılır.
  • Çiçekler kağıt havlu ile kurulanıp, şurubun içine atılır.
  • Kaynadıktan sonra kıvam alana kadar kısık ateşte bir saat kaynatılır.
  • Reçel koyulaşmaya başlayınca limon suyu eklenip, 5-10 dakika daha kaynatılır.
  • Kuru ve temiz bir kavanoza konulup, kapağı kapatılarak ters çevrilir.

10 yorum:

  1. Hayıt kokusunu bende çok severim:) bana da çocukluğumu hatırlatır:))hiç daha önce duymamıştım hayıt çiçeği reçelini bu sene geçti seneye inşallah denemek isterim...Eline sağlık canım:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hiç duymadım hayıt çiçeğinden reçel yapıldığını,malum pek çok çiçekten reçel yapılıyor,hayıttan da neden olmasın diye düşünüp yaptım.Aslında kırsal bir bölgede iseniz az da olsa halen çiçek var üstlerinde.Sevgiler.

      Sil
  2. Bildiğimiz reçellerden çok farklı bi reçel eminim tadıda farklıdır ellerinize sağlık sevgilerimle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğimiz reçellerden tadı da çok farklı Oya hanım,alıp çocukluğuna götürüyor insanı :) Sevgiler.

      Sil
  3. Çok severim kokusunu ; bağ bahçe yollarında ne çok olurdu.Bir dal koparır saatlerce elimde tutarım kokusunu içime çekerim sık sık.Şimdi o kokuyu duyumsadım.Teşekkürler ,reçelini ne güzel yapmışsınız ellerinize sağlık.Hep aklımda olcak ,gördüğümde bir tutam da olsa koparıp yapacağım ben de...Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim hayıt kokusunu,bu reçel de beni çocukluğumun bağ bahçe yollarına gezmeye götürdü :)
      Arzu hanım,ben bu reçeli çok beğendim.Hayıt çiçeği reçelini bir de siz deneyin,kokusunu seven biri olarak yorumunuzu merak ediyorum.Sevgiler.

      Sil
  4. Hayıt benim için annemin memleketi İzmir Menderes (eski adıyla Cumaovası) demektir, bir de başıma gelen muhtelif arı sokması demektir ama yine de anneannemin bahçesinin köşesindeki hayıt, kokusu ve görüntüsüyle mıh gibi aklımdadır. Bana nostalji yaşattın arkadaşım.. Sağolasın reçellerin kraliçesi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap'cığım,Porky Porki varken reçel kraliçeliği bana kalmaz ama teşekkür ederim :)
      Hayıt çiçeğini bir de arılar çok seviyor herhalde üzerinde her zaman arılar olur gerçekten de.
      Bir koku insanı alıp nerelere götürüyor değil mi ?
      Sevgiler.

      Sil
  5. Şanslı insanlar olarak yaptığın reçeli yiyerek bu güzel lezzet yolculuğuna biz de çıktık . Ellerine sağlık sevgili Nergis. çiçeğimiz cicek kokulu sofralar kurmuş:) çok yaşa biz de görelim e mi;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de çok yaşa Dilek'ciğim :)
      Reçel de senin de hakkın var,ne de olsa ''beraber yürüdük o yollarda,beraber tırmandık,hayıt çiçeklerine ''

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...