23 Aralık 2013 Pazartesi

DOMATESLİ PEYNİRLİ SİMİT

Simit tarifi
Peynirli domatesli simit nasıl yapılır
Mayalı simit tarifi
Instant mayalı tarifler
     Görünüşü kadar lezzeti ile de sofralarınızda yer alacağına inandığım bu tarifi, hafifçe unladığım tezgah üzerinde hamuru açarak şekil verdim.Sonrasında şeklini bozmadan kağıt üzerine almak biraz zor oldu, onun için siz bütün bu işlemleri kağıt üzerinde yaparsanız, fırınlamanız daha kolay olur diye düşünüyorum.İç malzemesi olarak, bu mevsimde henüz lezzetli domates bulmak zor olduğundan dörde böldüğüm kiraz domateslerden ve yağının eriyip akmaması için de yağsız bir peynir kullandım.
Malzemeler:
  • 3 su bardağı un 
  • 1 paket Dr.Oetker ınstant maya 
  • 1 çay bardağı ılık süt 
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 tatlı kaşığı tuz

İçine:
  • 3 - 4 adet kiraz domates 
  • 100 - 150 gram yağsız beyaz peynir 
  • Bir kaç dal dereotu ve taze nane yaprakları 
Yapılışı:
  • Unun içine instant maya, şekerli ılık süt, zeytinyağı ve tuz eklenip yoğurulur.
  • Yoğurulan hamur yuvarlanıp, mutfak havlusu ile örtülüp yarım saat mayalandırılır.
  • Hamur yağlı kağıt üzerinde merdane ile dikdörtgen şeklinde açılır.
  • Hamurdan önce dört adet dikdörtgen parça kesilir.
  • Her parça da köşeden köşeye kesilerek sekiz üçgen parça kesilir.
  • Üçgen parçalar ortada birbirinin üzerine getirilip, ortası boş kalacak şekilde yerleştirilir.
  • Üçgen hamurların birleştiği yere küp küp kesilen beyaz peynirler, dörde bölünmüş kiraz domatesler ve taze nane yaprakları ile kıyılmış dereotu yerleştirilir.
  • Her üçgen parça ucundan kaldırılıp, iç malzemesinin üzerinden geçirilip boşluğun iç kısmına açılmaması için hafifçe bastırılır.
  • Üçgenlerin sonuncusunun ucu boşluğun alt kısmına sokulur.
  • Hamurun üzerine fırça ile yumurta sarısı sürülüp, susam serpilir.
  • Mayalanması için tepside yarım saat daha bekletilir.
  • Kağıt ile birlikte kaldırılarak fırına konulur.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 - 40 dakika kadar pişirilir.

22 yorum:

  1. Nergiscim senin yaptığın tarifleri hem malzeme hemde görsel olarak çok beğeniyorum ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalp kalbe karşı demek ki Mine'ciğim,ben de seninkileri çok beğeniyorum.Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  2. ayy canım çok güzel. Görselin dışında yapımı çok zevkli inşallah deniyeceğim sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.Ben de görsel olarak beğenince,uyacağını düşündüğüm bir hamur tarifi ile denedim :) Sevgiler.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Gerçekten iştah açıcı bir görüntü değil mi :) Teşekkürler.

      Sil
  4. Çok değişik çok güzel bir tarif ellerinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nergisçim; valla mimar olmak lazım bunu yapabilmek için.. Yapılışını bizzat görmem lazım :)) Ellerine sağlık ama, nefis tek kelimeyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serap'cığım,inan bankacılar da yapabilir :) Çok teşekkürler canım,beraber yapmak için beklerim bir gün.Sevgilerimle.

      Sil
  6. Sunum da lezzet de kendini belli ediyor Nergis hanım. Evet, bazen böyle hatalar yapabiliyoruz. Ben de güneş poğaçayı yaparken yaşadığınız sorunla karşılaşmıştım. Ben kağıt üzerinde açmıştım ama tepsiye aktarırken bile formu biraz bozulmuştu.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,bir an önce yapmak için acele ettim ama fırına aktarmak zor oldu.Ben uğraştım, başkaları uğraşmasın diye de yazmak istedim :) Sevgilerimle.

      Sil
  7. Görselliği seviyorum yemek keyf ama mimarsınızya o kısmı görselliğede yansıyor VAROLUN .
    Aytop

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,belki hep ayrıntılarla uğraştığımız için mesleğin faydası oluyordur.Sevgilerimle.

      Sil
  8. Çoook güzel Nergiz hanımcığım.... ellerinize sağlık... sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Selma hanımcığım :) Sevgilerimle.

      Sil
  9. Harika görünüyor ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...