25 Şubat 2014 Salı

HİBİSKUS ŞERBETİ

Hibiskus şerbeti tarifi
Hibiskus şerbeti nasıl yapılır
Nar çiçeği şerbeti tarifi

     Adını bilmeden koyu kırmızı çiçek yapraklarının rengini beğenerek aktardan çay yapmak için aldığım hibiskusun meğer nar çiçeği, afrika bamyası çiçeği, mekke gülü, gül hatmi, amber çiçeği gibi bilinen ne kadar çok adı varmış :) Hibiskus şerbetine; tarçın kabuklarının, kakulenin, karanfilin kokusu ve tadı da eklenince çayından daha çok tercih edilen güzel bir içecek oldu. Şeker ve su koyulaşana kadar kaynatıldıktan sonra kanelada da olduğu gibi bardaklara koyulaşmış şerbetten biraz koyup, üzerine de herkesin istediği oranda su ekleyerek şeker oranını tercihinize göre ayarlayabilirsiniz.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı hibiskus 
  • 2 yemek kaşığı  kakule 
  • 6 adet tarçın çubuğu 
  • 6-7 adet karanfil
  • 5 su bardağı  su 
  • 3 su bardağı toz şeker   
Yapılışı:
  • Su ve şeker tencerede eriyene kadar kaynatılır.
  • Diğer malzemeler de eklenip, kısık ateşte kıvam alıp koyulaşana kadar kaynatılır.
  • Ocaktan alınıp soğutulur,süzülür.
  • Koyu kıvamlı ve çok şekerli bu karışıma tercihe göre su eklenir.

10 yorum:

  1. Nefis rengide çok güzel ellerine sağlık Nergiscim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk etapta içeceklerin tadından önce renginden etkileniyorum Mine'ciğim :)
      Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Sevgiler benden Blog Deposu :) Beğeniniz için çok teşekkürler.

      Sil
  3. Nergis'cim nar çiçeği çayı bana çok enerji veriyor. Bu çayı ben nişasta ile pelte yapıp sütlü tatlı üzerinde kullandım. Nar taneleri de koymuştum. Rengi ve tadı çok güzel oldu. Şimdi de senin bu şerbetini deneyeceğim ellerine sağlık...Kakule ile de ne güzel olmuştur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Sibel'ciğim.Ben de taze sıkılmış nar suyundan yapıyorum ama nar çiçeği aklıma gelmemişti, ben de onu deneyeyim :) Kakule de çok güzel bir aroma veriyor gerçekten.Sevgiler.

      Sil
  4. Rengi çok güzelll..Şifa olsun,ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rengi güzel,tadı da çok aromatik Şeniz'ciğim.Teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  5. elinize saglik.daha once yapip icmistim.pek keyifli bir icecek.ancak sinirli tuketilmeli gunde bir bardak gibi.ciffi bir tansiyon dusurucu(tecrubemle sabit) :) SEDA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiç bir şeyi abartmamalı,ölçülü tüketmeliyiz.Teşekkürler Seda hanım,sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...