10 Şubat 2014 Pazartesi

KARNABAHAR SALATASI

Karnabahar salatası tarifi
Karnabahar salatası nasıl yapılır
     Kış aylarının en çok çeşitte yemek yapılabilen sebzelerinden biri olan karnabahar ile bazen fırında beşamel soslu yemeğini, bazen de sosa bulayıp kızartmasını yaparak yanında sarımsaklı yoğurtla servis ediyorum ama en çok, en kolay olan salatasını daha sık yapıyorum.Aslında salatasına haşlanmış havuç ve irice kıyılmış maydanoz da ekliyordum ama bu defa o kadar minik çiçek halinde karnabaharlar buldum ki, çiçekleri bozmaya kıyamayıp çiçek çiçek salatasını yaptım.Karnabaharları buhar aparatında çok az su ile haşlıyorum yada haşlama suyuna tarhana ve biraz çiçeklerinden ekleyerek karnabahar çorbası yapıyorum.
Malzemeler:
  • 1 orta boy karnabahar
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet limonun suyu 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Tencerenin içine buhar aparatı yerleştirilip, çok az su eklenir.
  • Karnabaharlar çiçek çiçek ayrılıp, yerleştirilir.
  • Tencerenin kapağı kapatılarak buharda yumuşayana kadar haşlanır.
  • Soğuyunca suyu süzülüp, salata tabağına alınır.
  • İstenirse havuç ve maydanoz doğranıp, eklenir.
  • Üzerine limonsuyu, zeytinyağı ve tuz çatalla çırpılarak dökülür.
  • Ilık servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...