9 Mayıs 2014 Cuma

RENKLİ RULO BÖREK

Renkli rulo börek tarifi
Renkli rulo börek nasıl yapılır
Üç renkli börek nasıl yapılır
Hazır yufka böreği tarifi
     Börek yaparken iç malzemesi olarak ne kullanacağına karar veremeyenler için, hepsi bir arada börek tarifi :) Bu börek genellikle kıymalı, patatesli ve ıspanaklı olarak yapılıyor ama bizim evde et yenilmediğinden ben patatese, ıspanağa ve havuca az tuzlu kaşar loru ekleyerek yaptım.Siz damak zevkinize göre iç malzemelerini değiştirebilirsiniz.
Malzemeler:
  • 4 adet yufka 
  • 500 gram az tuzlu lor
  • 4-5 adet haşlanmış patates 
  • 4-5 adet havuç 
  • Yarım kilogram ıspanak yaprağı 
  • 1 çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 çay bardağı süt 
  • 2 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı karabiber 
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber 
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Patatesler haşlanıp, ezilir.
  • Lor ve baharatlarla karıştırılır.
  • Ispanakların yaprakları ince ince kıyılır, çok az tuzla ovulup, suyu elimizle sıkılır.
  • Lor ve baharatlarla karıştırılır.
  • Havuçlar rendenin iri tarafı ile rendelenir.
  • Lor ve baharatlarla karıştırılır.
  • Zeytinyağı, süt ve yumurta akları iyice çırpılıp, karıştırılır.
  • Yufkanın biri tezgaha yayılıp,yuvarlak kenarları içe doğru katlanarak dikdörtgen şekli verilir.
  • Zeytinyağlı karışım ile yağlanır.
  • Lorlu patatesli karışım yufkanın uzun kenarına yayılarak sıkıca rulo yapılır.
  • İkinci yufka da aynı şekilde hazırlanıp, lorlu ıspanaklı karışım yayılıp, sıkıca rulo yapılır.
  • Üçüncü yufka da aynı şekilde hazırlanıp, lorlu havuçlu karışım yayılıp,sıkıca rulo yapılır.
  • Dördüncü yufkanın da, yuvarlak kenarları içe doğru katlanarak dikdörtgen şekli verilir.
  • Zeytinyağlı karışım ile yağlanır.
  • Dördüncü yufkanın üzerine iki rulo yan yana, üzerine de üçüncüsü konulur.
  • Hepsi birlikte sıkıca sarılıp, rulo yapılır.
  • Rulodan iki parmak kalınlığında dilimler kesilir.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak, dilimler yan çevrilerek dizilir.
  • Kenarlarına yumurta sarısı fırça ile sürülüp, çörek otu serpilir.
  • Önceden ısıtılmış 190 derece fırında börekler kızarana kadar pişirilir.

10 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık, bende yaptım bu börekten patates,peynir ve havuç kullandım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malzemeler herkesin damak zevkine göre değiştirilmeye uygun,sizinki de değişik bir çeşidi olmuş :) Çok teşekkürler,sevgiler.

      Sil
  2. HARİKA OLMUŞ GERÇEKTEN BAHAR GİBİ RENGARENK ELLERİNE SAĞLIK HEMEN TARİF DEFTERİME KAYDETTİM ÇOK BEĞENDİM DENEYECEĞİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,size de kolay gelsin umarım tadını da beğenirsiniz.Sevgilerimle.

      Sil
  3. ellerine sağlık Nergisim nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. görsel solen olmus Nergis hanım, goruntusu bile istahımı actı.
    ellerinize saglık....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de öncelikle tariflerin görüntüleri cezbediyor sonrasında zaten dayanamayıp yapıyorum :) Çok teşekkür ediyorum,sevgilerimle.

      Sil
  5. Çok güzel anlatmışsınız. Harika olmuş..Renkli rulo börek çok şık oluyor. İnşallah heveslendim :) Yapayım bende ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapılışı çok kolay bir börek aslında ama ben anlaşılsın diye biraz uzun uzun anlatıyorum herhalde :) Çok teşekkür ediyorum ,size de afiyet olsun şimdiden...Sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...