6 Kasım 2015 Cuma

KAYA KORUĞU SALATASI

Kaya koruğu nasıl pişirilir
Kaya koruğu nasıl yapılır
Kaya koruğu salatası nasıl yapılır
Kaya koruğu mezesi
     Deniz kenarlarında doğal olarak yetişmesine rağmen, pek çok yerde bilinmediğinden olsa gerek ancak lokantalarda meze olarak rastlayabildiğimiz kaya koruğu turşusunu ilk defa Antakya'da bir lokantada yemiştim.Geçtiğimiz haftalarda Urla pazarında kaya koruğu satıldığını görünce alıp, bu defa da salatasını yaptım.
Malzemeler:
  • Yarım kilogram kaya koruğu 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 diş sarımsak
  • Tuz 
Yapılışı: 
  • Kaya korukları iyice yıkanıp, sert dalları ayıklanır.
  • Çatala gelecek büyüklükte elle kopartılır.
  • Kaynamakta olan bol suya atılarak 10-15 dakika kadar haşlanır.
  • Süzgece alınıp, soğuk sudan geçirilerek süzdürülür.
  • Sarımsağa tuz eklenerek dövülür, zeytinyağı ve limon suyu ile sos hazırlanır.
  • Servis tabağına alınıp üzerine sos gezdirilir.

16 yorum:

  1. Nergisimm nefis görünüyor koştum geldim yine yeni bir şeyler var diye ilk kez görüyorum ve bu tarz salatalara bayıldığımdan dikkatimi çekti:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Hatice'ciğim, çok teşekkür ediyorum :) Sevgilerimle.

      Sil
  2. mmmmmmm ellerine sağlık :)) ben de yeşil otların salatasına mutlaka sarımsak isteyengillerdenim :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nurdan'cığım.Sarımsak bir diş de olsa lezzet katıyor bence de :)

      Sil
  3. Nefis görünüyor.. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. annem çok sever ama bana biraz kekremsi geliyor tadı yiyemiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir tadı var sanki üç dört otun lezzeti aynı anda alınıyor, annenize de afiyet olsun.Sevgiler.

      Sil
  5. Hayırlı cumalar, kaya koruğu bende ilk defa duydum. Semiz otuna benziyor. Şifalı bir salata olacak ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Semiz otundan çok yapraklarını sukkulent bitkilere benzetiyorum :) Sağlık açısından pek çok faydası olduğu söyleniyor, teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. mersinimizde sıkça yeriz,üstüne biraz isotla çok severim :)
    sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun, bir daha yapınca isotla deneyelim :) Çok teşekkürler.

      Sil
  7. Dün topladım, geldim. Turşusunu mu yapayım, sirkesini mi yapayım, mezesini mi yapayım, karar veremiyorum. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Topladığınız miktar çoksa hepsinden azar azar yapın bence, aklınızda kalmasın :) Sevgiler.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...