27 Mayıs 2016 Cuma

ARAPSAÇLI ENGİNAR

Arapsaçlı enginar yemeği tarifi
Arapsaçlı enginar yemeği nasıl yapılır
Enginarlı arapsaçı yemeği tarifi
Enginarlı tarifler
     Enginarın en güzellerinin bulunduğu şu günlerde haftada bir kaç defa sofralarımızda enginarlı tariflere yer verince, klasik tarifler dışında uyabileceğini düşündüğüm malzemelerle, otlarla değişik yemekler deniyorum.Mutfakta değişik denemelerde bulunmayı seviyorum ama bu işin en zor kısmı daha önce duymadığım yemeğe isim bulmak oluyor :) Bu yemeğe de; enginar yatağında yada enginar çanağında kırmızı biber ve havuçla tatlandırılmış arapsaçı kavurması mı desem, ne desem derken kısa kesip, arapsaçlı enginarda karar kıldım :) Arapsaçı ve enginar sevenler için ikisi bir arada sunumu da güzel bir yemek oldu.
Malzemeler:
  • 10 adet enginar çanağı 
  • 1 tutam arapsaçı 
  • 1 adet kuru soğan 
  • 1 adet limonun suyu 
  • 3-4 adet taze soğan 
  • 1 adet kırmızı biber 
  • 1 adet havuç 
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı 
  • Karabiber 
  • Tuz 
Yapılışı:
  • Enginar çanakları iyice yıkanıp, kararmaması için limonlu su içinde bekletilir.
  • Çanak enginarlar limon suyu, tuz, zeytinyağı ve üzerini geçecek kadar sıcak su ile yumuşayana kadar pişirilir.
  • Yemeklik doğranmış kuru soğanlar zeytinyağında pembeleştirilir.
  • Minik minik doğranmış havuç ve kırmızı biberler de eklenip kavrulur.
  • En son yıkanıp, süzülmüş arapsaçları da eklenip, kısık ateşte yumuşayana kadar pişirilir.
  • Arapsaçları enginar çanaklarının içine paylaştırılır.
  • Servis tabağına alınıp, ılık servis edilir.

10 yorum:

  1. görüntüsü kadar tadı da güzeldir eminim. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki tadı da sevenler için güzeldi :) Çok teşekkürler, sevgiler.

      Sil
  2. Enginara bayılırım ellerinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.O zaman bu tarifi de denemelisiniz :) Sevgilerimle.

      Sil
  3. oo yeni bir tarif yine bizim eve arap saçı hiç girmedi diyebilirim. bir kez farklı bir yerde yedim beğenmedim onlar da ilk kez pişirmiş bel ki uygulama eksikliği vardı kendim de hiç cesaret edemedim benimkiler yemez diye:))
    enginara bayılıyorum epeyce kışlık da koydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arapsaçının keskin aroması yüzünden seveni kadar sevmeyeni de çok olan bir ot gerçekten...En azından karışık ot kavurması içinde yada börek içi olarak deneyebilirsin belki de severler kim bilir :) Enginara sözümüz yok tabii ki, kışlık koymakla ne iyi etmişsin, hem hazır yemek hem de enginar bulunmayan günlerde ilaç gibi :) iyi günlerde yenilsin.Sevgilerimle.

      Sil
  4. Bana tek arapsaçı kavurması yer desem de inanma enginarlı olarak şahane duruyor arabaya binip yemeğe gelesim var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek bahanesiyle tanışmış oluruz, her zaman beklerim :) Sevgiler.

      Sil
  5. Enginar gerçekten artık neredeyse her mevsim bulunuyor ama İstanbul'da arapsaçı bulmak biraz zor. Çok değişik bir tarif olmuş, anason aroması enginarı nasıl etkiledi acaba? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arapsaçı son yıllarda kültür olarak üretiliyormuş, belki büyük marketlerde bulunur diye düşünüyorum.Arapsaçının rengi enginara geçip karartmasın diye ayrı ayrı pişirip, sonradan birleştirdiğimden enginara anason aroması çok fazla geçmedi.Çok teşekkür ediyorum, sevgilerimle.

      Sil

BLOG HESABI OLMADAN YORUM BIRAKMAK İSTEYENLER ;
''Yorumlama Biçimi'' isimli kutucuğa tıkladıktan sonra ''Anonim'' ayarını seçerek yorumunuzu bırakabilirsiniz.Yorum bıraktığınızda adınızı da yazarsanız sevinirim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...